“De 100e editie van de kinderpostzegels komt eraan, en dit moet de allergaafste, de allerleukste en de meest fantastische SUPERZEGEL ooit worden! Vooralsnog hebben we geen idee. Dus tja, go!”

Geen postzegels, maar SUPERkrachtzegels!

Wat nou… als je in plaats van alleen je brief, ook een videoboodschap kunt koppelen aan je postzegel, om zo iemand extra SUPERKRACHT te wensen! Het idee is geweldig… maar kan het wel? En als het kan, hoe gaan we hier een passende, en vooral ook SUPER eenvoudige experience bij maken?

De Kinder... uhh.. SUPERKRACHTZEGELS zijn live!

Jaar

2024

Waar is het te zien?

Hoe geef je een postzegel nou écht superkracht?

Vanzelfsprekend is het onze wizkids weer gelukt om het te maken! We wilden uiteraard wel dat zowel jong als oud gebruik kan maken van de superkrachtzegel, dus het gehele project en tijdens de totale customer journey hebben we deze woorden in het achterhoofd gehouden!

Keep it simple! Scannen, opnemen, plakken & versturen.

Het mag dan wel een technologisch hoogstandje geworden zijn, maar daar merken de gebruikers als het goed is helemaal niks van!

INVENTARISATIE
CONCEPTING
FUNCTIONEEL ONTWERP
INTERACTIE ONTWERP
GRAFISCH ONTWERP
REALISATIE

Hoe werkt het?

Breng je post tot leven!

Ontvangen, scannen & kijken!

De campagne

Kinderpostzegels lanceerde ‘Samen geven we kinderen superkracht’, een originele campagne waarin de veerkracht van kinderen centraal staat. Het beeld van een trampoline, in de vorm van een postzegel, komt in alle uitingen terug. Het symboliseert veerkracht en het vangnet waar de organisatie zich al 100 jaar voor inzet. ‘Samen geven we kinderen superkracht’ wil kinderen die het moeilijk hebben laten zien dat zij er niet alleen voor staan en aan Nederland vertellen dat Kinderpostzegels met hun steun grote positieve impact kan maken.

De lancering

Wat een bijzondere superkrachtzegel, dat heb ik nog nooit gezien!

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses MargrietPrinses der Nederlanden

Woensdag 25 september 2024 is de jaarlijkse kinderpostzegelactie van start gegaan. Een extra bijzondere editie tijdens het 100-jarig bestaan van Kinderpostzegels. Op de St. Josephschool in Leiden onthulde Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet de zegel waarmee 130.000 kinderen een week lang in het hele land langs de deuren gaan.

Het is geweldig om iets voor zo’n mooi doel te mogen betekenen en ik hoop dat kinderen zich door de muziek gesteund zullen voelen.

Armin van BuurenDJ

Armin van Buuren: “De meeste mensen kennen mij natuurlijk als dj en producer, maar ik ben ook ‘gewoon’ een vader van een dochter en een zoon”, legt Armin van Buuren uit. “Tijdens een studiosessie ontstond een idee dat heel erg past bij Kinderen voor Kinderen en ik voelde mij meteen geroepen om hier iets mee te doen. Dit nummer is voor Kinderpostzegels, dat zich inzet voor kinderen die het moeilijk hebben. Het is geweldig om iets voor zo’n mooi doel te mogen betekenen en ik hoop dat kinderen zich door de muziek gesteund zullen voelen.”.

Ook in de pers kregen ze er geen genoeg van!

Dit SUPER project is tot stand gekomen door de samenwerkingen met

VISIE

Inspireren, creëren & verrassen
Wij maken belevingen met maatschappelijke impact
Wij pionieren & innoveren
Wij bieden een totaaldienst: van concept tot realisatie