“Onbemande en geautomatiseerde retail, dat is niet onze toekomst, maar ons heden. De opkomst van self-checkout zorgt voor een snelle en gemakkelijke ervaring die velen fascinerend vinden.”
De impact op loyaliteits programma’s
Voor BrandLoyalty was het een uitdaging als leiders in campagnegebaseerde loyaliteit, om ervoor te zorgen dat ze dezelfde of meer impact kunnen genereren met hun loyaliteitscampagnes. Hun streven was om een manier te creëren om postzegels en flow-packs te verspreiden, zelfs als de shoppers kiezen voor een self-service kassa.
Op dat punt klopte ze bij ons aan.
De eerste uitdaging.
Het verliezen van de waardevolle interactie met kassiers in de shopper journey in de winkel, vormt een potentiële bedreiging voor de bekendheid van het lopende loyaliteitsprogramma.
Uit onderzoek blijkt dat POS-materialen en winkelpersoneel verantwoordelijk zijn voor 70% van de bekendheid van het programma.
Zonder de simpele vraag ‘spaart u zegeltjes?’ – zou het programma aanzienlijk minder impact kunnen hebben. Dus de vraag blijft: hoe krijgen we onze postzegels of flowpacks bij het winkelend publiek als er geen kassier is?
De tweede uitdaging
Zelfs in een wereld waar online oplossingen op hun hoogtepunt lijken te zijn, kan de digitale integratie van loyaliteitsprogramma’s een uitdaging zijn. Het streven is om de programma’s soepel te laten verlopen voor de klanten van BrandLoyalty, en daarom zou onze opzet en voorbereiding van digitale oplossingen ook een minimale integratie met hun software moeten vereisen, en dat is een grote uitdaging.
”We begrijpen dat voor retailers de perfecte oplossing geen POS-integratie vereist. Door gebruik te maken van deze kennis hebben we onze oplossing gecreëerd.
Van idee tot implementatie in 11 weken
De lancering van de allereerste Standi is gecombineerd met de opening van een gloednieuwe DekaMarkt-winkel in Heemstede, Nederland. Dit was de introductie van onze volledig op zichzelf staande oplossing, waarmee de shopper zijn stempels kon verzilveren en gebruik maken van de loyaliteitsprogramma’s van BrandLoyalty.
Een (internationaal) stapje verder!
Na de succesvolle lancering van onze wereldwijde innovatie in de DekaMarkt, is Standi nu over de grenzen gereisd naar de retailgigant van Frankrijk; Carrefour. Van 1 naar 10 doorontwikkelde Standi’s, verspreid over een hypermarkt en een supermarkt, heeft Standi bewezen de kampioen van zegel distributie te zijn!
Sinds de lancering heeft Standi zich ontwikkeld en geëvolueerd met nieuwe, verbeterde en snellere mechanismen en algoritmes om aankoopbewijzen te lezen en zegels uit te geven.
Bovendien is deze nieuwere versie van Standi geleverd met een ingebouwd 4G-model, om naadloos verbinding te maken met internet.